Dag 4: Last day HCM city - Mekong Delta! - Reisverslag uit Mỹ Tho, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu Dag 4: Last day HCM city - Mekong Delta! - Reisverslag uit Mỹ Tho, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu

Dag 4: Last day HCM city - Mekong Delta!

Door: Rob de Baan

Blijf op de hoogte en volg Rob

01 November 2012 | Vietnam, Mỹ Tho

Vandaag om 6.45am de wekker!
Snel douche en nog snel geroosterd brood met jam gegeten in de lobby van het hotel(wat niet echt lekker was) 7.20am stonden wij netjes klaar voor het hotel te wachten op de bus naar de "Mekong delta"!
Tegen 8.00am was de bus er nog niet en maar besloten het reisbureautje te bellen.. Deze vroeg of wij daarheen wilde komen omdat het fout was gegaan en uiteindelijk om 8.10am de bus in gegaan om alsnog richting de Mekong delta te gaan.

De busreis was in een oude bus die wel wat WD40 kon gebruiken!! Maarja dat mocht de pret niet drukken en al snel raakte we in gesprek met een Nederlands koppel dat van Hanoi naar HCM was gereisd.
Erg gezellig en na een uur rijden was er de mogelijkheid om even te roken en te drinken/eten, hier verse ananas gehaald wat echt heerlijk was!
Hierna nogmaals een uur in de bus voordat we in de Mekong delta aankwamen!

Eenmaal daar aangekomen bleek dit erg toeristisch wat we uiteraard hadden kunnen verwachten.. Eenmaal binnen stonden er allerlei kraampjes waar we beide een vietnamese punt muts(geen id hoe het heet) hebben gekocht, op dat moment begon het lachen al aangezien we er niet uitzagen met deze hoedjes op!
Hierna gingen we met de boot naar een kokosnoten snoepjes fabriek waar we konden zien hoe de snoepjes gemaakt werden en we ze vervolgens konden proeven en uiteraard kopen(was nou niet geweldig).
Later werden we weer door de boot opgepikt waarna we naar een eiland gingen waar we eerst Vietnamees middag eten kregen(je kon zelf ook bijbetalen voor krokodil, slang ed. Dit maar niet gedaan en gewoon ons gratis maaltje gegeten.
Na het eten was er de mogelijkheid om de krokodillen te voeren, dit vonden wij best zielig aangezien er honderden schoolkinderen op de brug stonden te schreeuwen en de krokodillen steeds voor hun hoofd sloegen met het bonkje vlees aan hun hengel.
Wij hebben maar besloten lekker te gaan fietsen door de mekongdelta wat best grappig was met onze achterlijke hoedjes op!

Hier nog het eea bekeken en toen verder naar een eiland waar we de bijen farm konden bekijken en met een python op de foto konden(best grappig maar niet echt boeiend). Hierna kregen we ook nog een glaasje honing thee wat erg zoet was!

Als laatste stapte we in traditionele bootjes waarmee we een toertje deden door de Mekong delta, dit was nog het mooiste en leukste van de dag!!
We waren blij dat we dit niet voor 2 of 3 dagen hadden geboekt aangezien er weinig aan was!

Uiteindelijk liepen we over een markt waar Dennis het nodig vond een achterlijk soort Vietnamees overhemdje te kopen wat er echt niet uitzag! En uiteindelijk kon ik niet achterblijven en liepen we er allebei zo bij!
Een lelijk overhemd met korte mouwen en een Vietnamees puntmutsje op ons hoofd wat voor veel hilariteit zorgde bij zowel de locale bevolking als onze reis groep... Crazy hollanders hadden ze het over:D

Na de tour weer terug naar HCM met de bus (2uur pfff), maar aangezien de laatste dagen telkens maar 3-4uur slapen was lekker even een uurtje liggen pitten!
Uiteindelijk om 5uur terug in HCM waar we eerst even langs "danh" zijn gegaan (de man waar we de brommers van gaan kopen), om samen met hem even helmen te gaan kopen. Hier 2 mooie helmpjes gekocht voor iets meer dan 20€ per stuk!

Savond nog lekker even de stad ingegaan om wat te eten en een snel biertje te pakken (we hadden de volgende dag om 9 uur afgesproken met danh!
Uiteindelijk liep het weer niet zoals gepland en kwamen we een aantal locale mensen tegen nadat wij het beltegoed van onze vinaphone kaart (vietnamese simkaart) wilden opladen. Uiteindelijk tot een uurtje of 1.15am met de locals zitten bieren en daarna nog kort een club bezocht.

Wel een leuke dag maar mocht je ooit in vietnam komen ga dan niet meer dan 1 dag naar de Mekong delta!! Het is leuk om gezien te hebben maar meer niet!

Tags: Mekong Delta