Dag 14: Vinh ---> Hanoi!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu Dag 14: Vinh ---> Hanoi!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu

Dag 14: Vinh ---> Hanoi!!

Door: Rob de Baan

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 November 2012 | Vietnam, Hanoi

Morguu!

Zo we zijn te laat voor het ontbijt:( dan maar in de eetzaal van de kaart bestellen.
Lekker bakje koffie(5x dezelfde fout, koffie is hier zo sterk dat ik het niet echt lekker vind laat maar zeggen). Dan nog maar 2 orange juice, een clubsandwich en een lekker broodje ei.

Terwijl we zaten te eten zagen we dat het buiten ging regen en behoorlijk waaien(dit zou een pittig dagje worden). Aan de overkant 2 dunne ponchotjes gekocht en rijden maar!
Nog geen 5 min later was mn broek alsnog helemaal zeiknat en dit ging niet werken... Dan Maar weer stoppen en kijken voor een goed regenpak, gelukkig hadden ze die en voor 12€ waren we beide voorzien van een prima regenpak!

Na de 1e 80km gestopt voor wat drinken en droge sokken, gelijk maar plastic zakjes om de sokken heen want onze schoenen waren al doorweekt:(

Het duurde hierna niet lang tot we op een vreselijk stuk wegen kwamen: gaten in de weg, onverhard, alles onder de blubber en plassen modder zo diep dat je er tot je achteras in stond(na 150km zagen we er ook niet meer uit!! Helemaal onder de blubber en de motoren leken wel crossers haha.

Af en toe was de weg even goed maar het meest van de dag echt vreselijk en zaten we er behoorlijk doorheen! Ook vandaag weer werd het snel donker (5.30pm) en toen begon het gelazer, m'n licht was nog steeds kapot!
Dan maar weer stoppen en m'n lampje laten uitwisselen, de man zei dat dit een veel beter lampje was dan die erin zat dus dan maar hopen dat die het blijft doen... Helaas 1-2uur later pats weer kapot!
Wederom geprobeerd op Dennis z'n licht te rijden maar met al deze kuilen, gaten, blubber en grind was het levensgevaarlijk.
Na 2-3keer bijna op m'n plaat te zijn gegaan maar gestopt... Ik was t zat zonder licht.

Dennis wilde het nog wel even proberen aangezien er ook niets zat om het licht te laten maken en we ook geen geld meer bij ons hadden!
Gelukkig bleek dat het nog maar max 2km was voordat de wegen weer perfect werden!! Goede wegen en prima verlichting!
Even later weer geruild van motor(je went toch aan je eigen motor) en met een lekkere snelheid 60-80 onderweg naar Hanoi!
Het laatste stuk ging er steeds meer kapot en uiteindelijk deed alleen m'n knipperlicht het nog, Maarja we zijn er nu bijna!

De laatste paar kilometer over de AH1 was echt super gaaf en we konden flink doorrijden!! Het enige voordeel van in het donker aankomen is dat Hanoi er dan echt geweldig uitziet!!

Eindelijk we zijn er!!!! Euforie overheerst en we zien eruit of we door de blubber hebben liggen rollen:D Prachtig!!

Goed hotel op internet gezocht en erheen gereden, is een geweldig mooi hotel en je moest ze zien kijken toen wij onder de blubber binnen kwamen haha!

We waren helemaal kapot! Douche, eten en slapen zodat we morgen weer fris en fruiting zijn om de stad te verkennen en savonds het nachtleven in Hanoi te verkennen!