Dag 7: Phan Thiet --> Nha trang! - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu Dag 7: Phan Thiet --> Nha trang! - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu

Dag 7: Phan Thiet --> Nha trang!

Door: Rob de Baan

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 November 2012 | Vietnam, Phan Thiết

Goede morgen! Pittige dag vandaag, vooral na de luxe en het bier van gister!
We waren van plan om rond 9uur weg te rijden van het resort maar dat werd uiteindelijk 11uur! Haha eerst te laat wakker, dan uiteraard nog een keer genieten van het geweldige ontbijt! De rekening van de 2 dagen hier was 10miljoen dong(500dollar), Maarja we konden er gelukkig om lachen bij het afrekenen:P

De reis van vandaag brengt ons via 250km bergwegen naar Nha Trang!!
De wegen waren onderweg "redelijk"(voor vietnamese begrippen, bij ons absoluut uit den boze)! Op wat stukken na waar de weg geheel weg was en een heleboel kuilen konden we aardig doorrijden(zown60km/uur) is hier doorrijden! Helaas is dit bij lange na niet de gemiddelde snelheid die je kan rijden, misschien max 40-45!
Onderweg heel veel mooie plaatjes gezien! Van bergen tot de kust, van oude vrachtwagentjes tot ossekarren, van vuurtjes tot asfalt dat ze gewoon in oliedrums verhitten langs de kant van de weg mbv wat boomstronken die ze verbranden!

Aangezien ik weinig tijd heb ga ik het kort houden vandaag!
We hebben onderweg heel wat foto's gemaakt dus dat komt wel een x!

Na ongeveer 7 uur rijden waren we nog 50km verwijderd van Nha trang en werd het al donker! Al hadden we vanochtend nou gewoon om 9uur vertrokken was er niets aan de hand geweest maar nu zaten we weer in het zelfde schuitje als naar Phan Thiet!
In het donker rijden hier is echt niet leuk meer ! dit aangezien je de kuilen niet ziet aankomen en er veel stukken zijn waar totaal geen verlichting is!
Dan maar achter een local aan blijven cruisen en gewoon zijn sporen volgen!

Hoelaat we uiteindelijk in Nha Trang waren weet ik niet precies maar het was iniedergeval gelukt! Hier een klein hotel opgezocht om de kosten toch een beetje binnen proporties te houden, prima kamer met 2 -2pers bedden voor 17 dollar per nacht met een prachtig uitzicht over de kust dus prima geregeld!

Na het douche naar het strand gegaan om te eten, een prachtige beachclub met heerlijk eten en een vuurtje midden op t stand.
Het duurde hier ook niet lang tot er 2 best leuke vietnamese dames bij ons kwamen zitten, die wilden graag met ons mee naar huis maar dat ging uiteraard wat kosten(hier maar niet op in gegaan en lekker de stad ingegaan om te gaan stappen).
Na in een dooie kroeg gezeten te hebben zijn we door 1 vd bar dames naar een vietnamese club gebracht. De 1e was net dicht maar de 2e niet:D
Eenmaal binnen bleek dit een hele toffe club te zijn en ook hier weer stonden er gelijk een stuk of 4 dames om ons heen om na ieder slokje bier je glas weer bij te vullen, je peuk aan te steken, te kletsen en uiteraard mee te drinken(zodat wij meer uit zouden geven)! Toch leuk om op je wenken bedient te worden door leuke dames:P

Morgen 4 eilanden bezoeken voor de kust van Nha trang!