Dag 9: Nha Trang --> Nature chilling - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu Dag 9: Nha Trang --> Nature chilling - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu

Dag 9: Nha Trang --> Nature chilling

Door: Rob de Baan

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

Pffff dat valt tegen! 6.30AM de wekker na een avondje in een club hangen:D
Maarja daar gaan we dan, nog even snel een ontbijtje bij een man met een straat karretje op de hoek(broodje gebakken ei) en na het opnieuw inpakken van de backpacks(de 6ekeer ofzo) de motor op voor een rit van 500km!

Aangezien we wisten dat 500KM onhaalbaar was op 1 dag(motoren gaan niet harder dan +-85-90 en de slechte wegen hier) waren we voorbereid op een nachtje in de jungle... Nouja voorbereid is een groot woord: wat pringels, bananen,druiven, koekjes, 2 bier/2cola en een soort gebakken oliebollen!

Onderweg werd de weg wel steeds beter(het lijkt erop: de verder van HCM de beter de wegen en nog belangrijker wat rustiger).
Op een begeven moment kwamen we over prachtige bergpassen waar je echt de schoonheid van Vietnam ziet! Een prachtig land met nog veel ongerepte natuur.
Ook het rijden was hier super aangezien deze wegen alleen maar bestaan uit bocht na bocht na bocht!(jammer dat het op zown oud zwabber voertuig is).

In de bergen kom je voornamelijk veel vrachtwagens tegen met vee-vervoer, wat voor ons nederlanders als vrij beschaafd volk soms best schokkend kan zijn! De vrachtwagens volgeladen met meestal varkens zijn compleet open op wat tralies na... Hierdoor zie je goed hoe de dieren vervoerd worden en dat is niet in al te beste omstandigheden(veel te weinig ruimte en dat in temperaturen van 30-37graden!) Maarja... Hier leven de beesten tenminste met voldoende ruimte tot ze naar het slachthuis gaan.

Na heel wat uurtjes rijden hadden we er ongeveer 300km opzitten en zijn we in een dorp waar geen mens Engels sprak de markt opgegaan om nog wat eten te scoren voor vanavond en vannacht.. Veel meer als bananen, druiven en een soort gebakken oliebollen was er helaas niet:(

Hierna hebben we nog 20-30km gemaakt voor we besloten van de highway(AH1) af te gaan de natuur in, hier hebben we net zo ver gereden tot het onmogelijk werd om verder te rijden.
Met nog ongeveer een uur tijd voor het donker werd hebben we eerst onze plek verkent(op vreemde diersoorten) en vervolgens ons kamp opgezet.(zie foto's)

Het begon allemaal super gaaf! We hadden een mooi kamp met zelfs een standaard om de iPad op te zetten voor een filmpje!
Nadat het kamp stond eerst Maar onze oliebollen opstarten Boven het vuur een een Paar gebakken bananen maken(niet zoals thuis helaas... Miste de Bruine suiker en grand mannier) maar toch prima.

Na het eten een lekker biertje gedaan en toen was het voor Dennis eerst tijd om 3uur te slapen terwijl ik wacht hield(wat duurt dat lang!!) rond 00.00uur werd Dennis wakker en 45 min later zou het mijn tijd zijn im te gaan slapen...... Maar toen...
Uit het niets begin het te regenen... Harderharder en nog harder!

Uiteindelijk waren we genoodzaakt al ons hout op t vuur te gooien om überhaupt een vuurtje te houden! Toen we niet meer veilig voor hout konden zoeken (rond 2.30uur) maar besloten de backpacks op de motoren te laden en te vertrekken voor we er echt vast zaten. De terugweg was een behoorlijke uitdaging over hele smalle blubber paadjes en zelfs m'n voorwiel ging even de berm in(was er gelukkig vrij makkelijk uit ge krijgen).

Na weer op de high way gekomen te zijn hebben we misschien 10-15min door de stromende regen gereden waarna we gestopt zijn bij een aantal locals om te schuilen/drinken en om te kleden.

Tot onze verbazing zat er 50m verderop een klein hotelletje welke helaas al dicht was... De local zag dat wij hier wel wilden slapen en heeft vervolgens de eigenaar wakker gebeld waarna wij toch lekker droog konden slapen(het hotel was wel -1 ster denk ik)!

Alles was zeik en zeik nat en er was geen föhn om spullen te drogen:( morgen maar verder kijken!