Dag 10: Jungle ---> Hoi an! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu Dag 10: Jungle ---> Hoi an! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu

Dag 10: Jungle ---> Hoi an!

Door: Rob de Baan

Blijf op de hoogte en volg Rob

07 November 2012 | Vietnam, Hoi An

Rond 9 uur vandaag weer wakker na een zware nacht!
Alles is zeik en zeik nat en we zijn verrot... Maarja we moeten verder.
Om +- 10uur vertrokken uit ons hotelletje(misschien was het buiten wel beter).
Er stond voor vandaag ongeveer 220km op de planning om hoi an te bereiken! Al snel zagen we dat de wegen steeds beter werden waardoor we een beetje konden doorrijden!

Verdr kan ik over de rit niet heel veel vertellen behalve dat t nog steeds kei en kei hard regende en we geen poncho hadden:(
Bijna aangekomen in Hoi an hebben we onderweg een poncho kunnen scoren waarna we onze weg hebben vervolgd naar hoi an.

Voordat we hoi an bereikt hadden zijn we nog een aantal x fout gereden(borden staan er nauwelijks en wij probeerde hoi an door de polder te bereiken).
Eenmaal aangekomen in hoi an hadden we al snel een resort gevonden waar we in een Japanse kamer zijn verbleven voor 1 nacht met uitzicht over de rivier(was netjes maar niet veel meer).

Savonds zijn we het zeer toeristische dorpje hoi an in gegaan wat savonds echt super leuk is(overal leven, kleine straatjes en winkels)! Hier eerst maar is een goed restaurant opgezocht en een heerlijke Japanse BBQ op! wat we wel verdiend hadden..
Was super lekker en zeker voor herhaling vatbaar!!

Na het eten wilden we een rondje door de stad lopen en dit lukte voor een half uurtje tot het wederom kei en kei hard ging regenen! Snel een barretje ingerend.. Dan maar een Heineken bestellen en schuilen.
In deze bar waren op een begeven moment mijn sigaretten op en bestelde ik nieuwe, nadat ik een peuk uit het pakje had gehaald stak ik hem aan en gaf de buurman(waarmee we ondertussen in gesprek waren geraakt ook een peuk.
Al snel merkte ik dat m'n peuk vies was en uitging en zag de buurman m in de asbak gooien!!
Wat blijkt: was het een "show model Pakje vol met filters!!
An hier keihard om gelachen te hebben ging de bar dicht... Dan Maar naar het hotel!

Onderweg kwamen we echter een jongen tegen die vroeg of we naar ze bar kwamen, waarop ik zei: europian or vietnamese club.
Uiteraard zei hij europian waarop ik m vertelde dat we alleen van vietnamese clubs hielden(wat moet je in vietnam in een Europese bar?)

Na 100m gelopen te hebben kwamen hij en z'n maat achter ons aan en vertelde ons over een goede vietnamese club en hun zouden ons brengen!(dat kan je niet afslaan).

Eenmaal aangekomen werden we weer onthaald als sterren en eenmaal binnen stonden er weer overal dames voor! 1 voor een praatje, 1 om je bier bij te vullen, 1 om je peuk aan te steken en verzin het maar!

Uiteindelijk een super toffe club die niet te duur was voor de service die je kreeg! We hebben het naar ons zin gehad!!

Nu naar het hotel en slapen! Morgen eerst het dorp in en smiddags vertrekken Nasr hue(de keizerstad).