Dag 11:Hoi an --> Da nang! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu Dag 11:Hoi an --> Da nang! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rob Baan - WaarBenJij.nu

Dag 11:Hoi an --> Da nang!

Door: Rob de Baan

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 November 2012 | Vietnam, Hoi An

Rond 7 uur al weer wakker(altijd vroeg wakker hier op 1 of andere vreemde manier...
Uiteindelijk om 9 uur ofzo eerst maar is ontbijt gaan halen en daarna hoi an(kleermakersstad) verkennen!

Voordat we konden gaan shoppen moest Dennis eerst Naar een telefoonwinkel om zijn oplaadmechanisme te laten maken!
Onderweg kwamen we een jongen tegen die ons mee wou nemen naar zijn kledingshop maar ons eerst ging helpen met de telefoon.
Aangekomen bij de winkel kostte het zown 20€ om dit te laten vervangen (prima prijs als je het mij vraagt).. Helaas konden we hem wel pas in de namiddag ophalen:(

Dan maar naar de kledingwinkel van die jongen en eenmaal daar aangekomen werden al onze maten opgenomen. Bij de winkel 2 overhemden besteld welke je zelf kon samenstellen(alle soorten stof en kleuren)!!
Uiteindelijk 2 overhemden gekocht voor zown 25dollar per stuk... En het mooie is dat je vanaf nl alles kan bestellen!

Hierna onze backpacks ingeruimd en lekker shoppen in hoi an!
Voor vrouwen een walhalla, voor mannen is het te hopen dat je weinig geld bij je heb(Als je je vrouw/vriendin meeneemt!)

Na het shoppen terug naar het hotel om de backpacks op te laden, wat blijkt... Lekke achterband:( beetje lucht erbij en gaan ivm tijdnood).

Het ophalen van Dennis z'n telefoon duurde uiteindelijk veel langer aangezien ook het schem moest worden uitgewisseld!!!

Achter de Balie stond een leuk Vietnamees meisje welke die avond ook Nasr danang ging, ze zou nog wat komen drinken maar helaas...

Net voordat we in danang aankwamen was m'n achterband weer heel plat!! Dan Maar vervangen...
Ineens stond er middenop de rotonde een compressor en dit bleek een monteur te zijn(zoals 25% vd Vietnamezen)! Deze heeft terplaatsen voor 3,80€ m'n band verwisseld!!

Eenmaal aangekomen in danang vonden we een prachtig hotel!! (Zie foto's)
Na het douche en opfrissen eerst naar de KFC voor een goed maaltje!

Toen we gegeten hadden zijn we onderweg gegaan Naar een vietnamese club aangeraden door "Phuong(meisje van de telefoon winkel). Eenmaal aangekomen ging het nergens meer over!! Ondertussen al een aantal clubs gezien waar je al een ster word behandeld maar dit....

Taxi gaat open en vervolgens staat er iedere paar meter iemand om je te "begeleiden". Eenmaal door de deuren heen bleek dit een gigantiche club te zijn!! We werden door 1 jongen naar binnen geleid maar wat er toen gebeurde sloeg alles!!
Iedere paar meter stond er een werknemer met een zaklamp die voor je voeten schijnde zodat je goed kon zien waar je liep haha

Aan tafel weer het zelfde alleen deze x een jongeman: bier werd ingeschonken na iedere slok, peuk werd aangestoken en ga zo maar door!!
If u ever go to Da nang visit Phuong club!!! Maar niet te lang! 1 biertje en wegwezen!

Nadat we al 400000 kwijt waren voor 4 bier maar besloten weg te gaan. Dan maar verder in een normale bar aan de overkant met normale prijzen!
Hier 2 meiden ontmoet die ons mee namen om wat lokaal eten te gaan halen( wij gingen mee voor bier want dat eten is meestal niet wat je zegt.... Mmm)!
Was gezellig en we hebben er weer een Paar Vietnamese vrienden bij haha!

Morgen naar Hue!

• 09 November 2012 - 09:31

Marion Kindermans:

Leuke verslagen Rob, we zijn blij met weer wat nieuws te lezen. Via de telefoon zijn het toch wat korte berichtjes en nu zijn we weer helemaal op de hoogte van jullie reis. Nog veel plezier he groetjes sieb en marion